dissabte, 5 de febrer del 2011

Suflé de xocolata

Ja he acabat exàmens... I torno a ser persona! Uff, pensava que no arribaria mai aquest dia. Se m'han fet llarguíssimes aquestes dues darreres setmanes. Pensava que tindria uns dies de vacances, però no serà així. El dilluns ja comença el nou semestre. Em vaig quedar molt estafada... Però és igual! Estic contenta de poder tornar a la cuina i de poder-me retrobar amb tots vosaltres amb una mica més de tranquil·litat. Així que per celebrar el final del semestre i el començament del nou, us presento un suflé de xocolata. Pensava que hauria d'intentar fer-lo mil vegades, però m'ha sortit a la primera! Creia que això de muntar les clares a punt de neu se'm donaria fatal, però no. Me n'he sortit i estic molt orgullosa! Petons a tots i moltes gràcies per haver-me donat tants d'ànims aquests darrers dies. Sou genials!




Ingredients (per uns 8 suflés)

-3 ous
-1 got de farina
-1 got de sucre
-Un got de llet
-Mantega
-70gr de xocolata de cobertura
-Sucre glas per decorar

Com ho fem?

Posem a la cassola la llet amb la farina i anem movent fins que es formi una massa. Ho aboquem en un bol i hi afegim el sucre, la xocolata desfeta i una cullerada sopera de mantega. Muntem les clares a punt de neu i aboquem els rovells a la barreja. Quan les clares estiguin a punt de neu, les aboquem al bol i ho ben barregem tot, amb la batedora, si cal, perquè no quedin grumolls. Untem uns motlles de suflé amb mantega i aboquem la barreja fins cobrir-ne una tercera part. Enfornem a 200º, aproximadament, i deixem que pugin. No obriu el forn, que si no quedaran fets un nyap! Els treiem del forn i espolvoregem amb sucre glas. Servim immediatment.

 Bon profit!


23 comentaris:

  1. Uuuuuueeeee!! Per fi reina!! Ara ja ets lliure i ens pots deleitar amb recptes tan bones com aquestes!! Jo en vaig fer fa temps de suflé de xoco (amb Bailey's crec...) i em va dortir a la primera, tambe vaig flipar! :P
    Un petonarro!
    Sandra

    ResponElimina
  2. Benvinguda de nou! La veritat és que t'hem trobat a faltar, tot i les teves "aparicions" puntuals! Aquest cap de setmana carrega les piles i amb forçes cap al nou semestre. Fa poc vaig fer un suflé de pollastre i em va sorprendre el resultat, ara tenc pendent fer-ne un de xocolata...tendré en compte la teva recepta! Una abraçada, guapa. Paula

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta! Mai els he provat de xocolata, segur que están molt bons.
    No descarto provar-los un dia d'aquests.

    Petonets!

    ResponElimina
  4. Ostres Marina! Acaba de vèure la teva recepta la meva xicota i ja m'està apretant perquè ho faci! Però clar, el resultat no serà el mateix!!!! ;)

    Felicitats! Que te una pinta espectacular!

    ResponElimina
  5. T'han quedat perfectes! jo encara no m'he atrevit amb els souffles...

    Una abraçada,

    ResponElimina
  6. Hola Marina!
    Una bona manera de celebrar la finalització dels exàmens. Jo no m'atreveixo a fer-los. Te una pinta deliciosa, ja m'agradaria tastar una micona!!

    ResponElimina
  7. Benvinguda ( o retornada) Marina!!
    jo no n'he fet mai perquè a en Jordi li queden molt bons i li pugen bé, i ja se sap donde manda patrón... jejeje

    ResponElimina
  8. Enhorabona per haver fet la travessia...dels exàmens!Ja en pots estar de satisfeta amb aquest senyor souflé... una fantasia de xocolata espatarrant com es pot comprobar a les fotos. Una abraçada! (ja tinc la pizza pensada...)

    ResponElimina
  9. Això no és un suflé, és una meravella, t'ha quedat preciosa, bona manera de celebrar el final dels exàmens!

    ResponElimina
  10. Marina, espero que els examens hagin anat tan bé com el soufflé! És espectacularrrr, m'acabo d'aixecar i ja em menjaria un ara, ja...

    ResponElimina
  11. Marina, espero que els exàmens t'hagin anat molt bé. El suflé t'ha quedat genial.
    Fins aviat

    ResponElimina
  12. Precioso! Lo primero es entrar por los ojos, y este souflé me ha enamorado!

    ResponElimina
  13. El soufflé de xoco em torna boja! m'encanta aquest postre i t'ha quedat d'escàndol, genial!! super esponjós i ha de tenir un gust... ;)
    petonets

    ResponElimina
  14. Segur que les notes dels exàmens seran molt bones!
    Aquest souflé t'ha quedat espectacular! M'encanta, super esponjós i tebi, mm...

    ResponElimina
  15. Enhorabona pels exàmens i per aquest suflé tan bo que has fet! No he fet mai suflé, sempre he pensat que no em pujaria. El tinc a pendents perillosos, ja,ja,ja.
    Petonets.

    ResponElimina
  16. Visca la llibertat!!!
    El soufflé espectacular, i més surtint així a la primera...petonets

    ResponElimina
  17. Visca!!!!!! ja et tornem a tenir on-line!!! Felicitats pels exàmens i benvinguda!!! Has tornat amb una recepta espectacular!!!! tinc unes ganes de fer-la! petonets guapa

    ResponElimina
  18. Sensacional. Además te ha aguantado para la foto. Me ha entrado un hambre voraz al verlo.

    Besos.

    ResponElimina
  19. hola! espero que hagin anat bé els exàmens.
    el souflé t'ha quedat perfecte.
    pt!

    ResponElimina
  20. no tan sols t'ha sortit a la primera sinó que t'han quedat increïbles .....
    Sort al segon semestre!!
    Una abraçada

    ResponElimina