dijous, 24 de febrer del 2011

Kebab amb salsa de iogurt

Diria que el kebab és, sens dubte, el menjar estrella de casa. No hi ha setmana que no en mengem. Crec que tenim un problema d'addicció, però... És que són tan bons! La veritat és que, normalment, solem anar-lo a comprar.
Fa unes setmanes que comprem pa pita. Hi posem de tot a dintre. L'altre dia vaig veure com el Pepe se'n menjava un amb mantega i pernil... Vaig "flipar". Em sembla que és el moment de farcir el pa pita amb el que es mereix... A veure què us sembla el meu primer "kebab"!




Ingredients

Pel kebab:
-200gr de carn de porc (podeu fer-ho amb la carn que més us agradi)
-1 ou
-Farina
-Cumí
-Romaní
-Gingebre o pebre (no cal si no us agrada picantet...)
-Amanida amb el que més ens agradi
-Pa pita
Per la salsa de iogurt:
-Iogurt grec
-El suc de mitja llimona
-Romaní i altres herbetes si us ve de gust

Com ho fem?

Barregem la carn picada amb l'ou i la farina. De farina en podeu posar tanta com vulgueu segons com us agradi més la massa. No pot quedar molt molla, que sinó no podrem donar-li forma. Hi afegim les espècies. Jo he estat bastant generosa, sobretot, amb el cumí, que li dóna aquest toc tan característic i especial. Formem una massa i anem fent boletes. Les fem en una planxa i, seguidament, les anem col·locant en un escuradents dels llargs. Podeu fer-les a la planxa directament amb l'escuradents. Millor si es metàl·lic, no sigui que la casa prengui foc!! 
Per fer la salsa, simplement, barregem el iogurt amb el suc de llimona i les herbetes. Ara, omplim el pa pita amb l'amanideta i hi fiquem la carn i la salseta. 

Bon profit!


16 comentaris:

  1. Mai havia vist fotos tan xules d'un kebab!! ;)

    ResponElimina
  2. Què bo! Jo mai n'he fet i tot i que ens encanta, no en comprem massa. A Sabadell no hi ha gaires kebab...
    Me l'apunto quem'ha agradat molt!!

    Petonets!! :)

    ResponElimina
  3. I tant que és bo! A Egipte, Turquia em vaig fer un fart de menjar-ne...però aqui no pico! pot ser pel contrast, la diferència en gust i manera de fer-lo?

    ResponElimina
  4. Què dius que la pròxima vegada que en facis em convides?? Gràcies, guapa...ja sabia que podia comptar amb la teva invitació...No he fet mai kebab, m'hauré de posar les piles.
    M'agrada aquest nou encapçalament del bloc. No sé com ho fas però cada dia tens un bloc més xulo. Les fotos d'avui molt bones, amb molt de llum. Un petó, guapa. Paula

    ResponElimina
  5. Són boníssims!!! a mi també m´agradan molt els kebabs ummmm ara veig les teves fotos i pareix que m´arriba l´oloreta!!! ara ja tan sols et queda fer el pa de pita :)) petonetsssss

    ResponElimina
  6. mmm...boníssim!! M'agrada molt aquest tipus de cuina, per sopar de tant en tant!
    Petons!

    ResponElimina
  7. A casa,també ens agrada molt, el meu fill gran es un addicte, com vosaltres...jejejej
    un petonet

    ResponElimina
  8. Quines fotos més maques! A mi m'agraden també molt però mai els he fet!!! A veure si m'animo amb la teva recepta! Petons

    ResponElimina
  9. Doncs em sembla que t'han quedat molt bé i jo també els faria picantets!
    Noia, quins dies més macos que us fa!

    ResponElimina
  10. Quines fotos tan boniques!!! I els kebabs a mi també m'encanten...uhmmmm....

    ResponElimina
  11. Bons no, el següent!! La pinta ho diu tot!
    Les fotos són bestials, eh? Felicitats!
    Petonets carinyo!
    Sandra

    ResponElimina
  12. Ole,ole Marina quina pinta més bona. A partir d'ara en comptes de donettes procuraré fer-me menjars més saludables. Com a mostra les teves receptes.
    Cuida't molt
    Pili

    ResponElimina
  13. a mi també m'agrada molt el kebab però no en faig, i el pa de pita per posar-hi qualsevol cosa, tens raó que ja és hora de posar-hi un kebab casolà!

    ResponElimina
  14. El primer kebab?, doncs quan en portis 10 serà de luxe XXX !. Aquestes fotografies amb el solet i la verdor al darrera donen un "bon rotllo" impresionant. Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  15. Marina, es padrí tant d'estudiar i tu pes teu compte has après a fer unes fotos fantàstiques. I ses receptes no diguem, però tot té un costat dolent: estam fent una llista de totes ses que mos agradarà tastar a ca teva quan venguem...I no mos podràs treure ni amb aigua calenta.
    Jo m'animaré a fer-ne alguna (serà difícil triar) però no assegur resultats tan bons com es teus.
    Besos i continua sorprenent-mos

    ResponElimina
  16. Haig de provar de fer-los a casa! La veritat és que els d'aquí no m'agraden gaire així que la teva recepta em ve genial!
    I la salsa, fa dies que en busco una de iogurt per acompanyar unes bledes i no sabia ben bé com fer-ho, però crec que em guiaré per tu.
    Per cert, pel proper cop feu les pites a casa, són suuuuper fàcils i queden ben bones ;P La recepta la vaig publicar no fa gaire, si t'animes ja em diràs.
    Un petonet!

    ResponElimina