dimecres, 7 de desembre del 2011

Pastís de xocolata sense farina

Sempre havia tingut por de preparar amb un pastís sense farina, perquè això de batre les clares a punt de neu no és el meu fort. Per això, somio dia i nit amb la Kitchen Aid, que algun dia serà a les meves mans per poder fer meravellosos pastissos. Però com no la tinc, he de fer com la resta de mortals, agafar batedora i resar perquè no rebenti a causa d'un sobreescalfament. Així que puc dir que, per no tenir les millors eines de cuina del món, estic orgullosa d'aquest pastís de xocolata sense farina. Té un sabor molt suau i esponjós, així que us animo a preparar-lo perquè de segur que no us deixarà indiferents. I sinó, pregunteu-li al meu veí, que se n'ha emportat un tros dins la motxilla de classe!




Ingredients

6 ous (clares i rovells separats)
50gr de mantega
70gr de xocolata fondant
100gr de sucre llustre
1 cullerada d'extracte de vainilla
1 pessic de sal
Cacau en pols per decorar

Com ho fem?

En una cassoleta escalfem la xocolata i la mantega. Deixem que es derreteixin, però compte que no es cremin. Les treim del foc i deixem que refredin. En un bol gran, barregem els rovells d'ou amb la xocolata i la mantega foses, el sucre i l'extracte de vainilla.

A part, batem les clares d'ou amb un pessic de sal fins que estiguin a punt de neu. Les incorporem en tres vegades a la barreja de xocolata fent moviments circulars de baix cap a dalt. Això és important perquè si barregem amb força desapareixeran les bombolles i el pastís no quedarà pujat.

Ara, untem amb una mica de mantega un motlle apte per a forn i enfornem a 180ª durant uns 20-30 minuts aproximadament. Vosaltres sou els únics coneixedors del voster forn, així que us heu d'entendre amb ell i calcular el temps de cocció. Sempre podeu recórrer també al truc de l'escuradents. Intenteu no obrir el forn durant la cocció. I no us espanteu si veieu que puja i puja... Ja baixarà en treure'l.

Un cop cuit, el treim del forn i el deixem refredar uns 10 minuts abans de desemotllar-lo. Compte, si se us ha enganxat pels laterals, passeu-hi un escuradents i intenteu que quedi completament separat del motlle.

Per finalitzar, espolvoregem amb una mica de cacau en pols i llestos!


30 comentaris:

  1. Ha d'estar deliciós, quina bona pinta. Jo tampoc n'he fet mai sense farina, però veient el resultat segur que el faré.
    Petons

    ResponElimina
  2. Ha d'estar bo per força!
    La qüestió és que fent el blog vaig aprenent i provant...
    Ptnts,
    Nani

    ResponElimina
  3. Mmm... sense farina ha de quedar molt més suau i melós. Per a xocaddictes autèntics!
    I a partir d'ara ja pots dir que ets una experta muntant les clares a punt de neu ;)

    ResponElimina
  4. Fa una molt bona fila. Per llepar-se els dits! La Kitchen també és un dels meus somnis,

    ResponElimina
  5. mmm quina pinta més bona!! T'ha quedat un pastís totalment irresistible, a més, m'encanta això de que no porti farina, crec que provaré de fer-lo sense sucre ni mantega, no se com quedarà, però per provar-ho no es perd res.
    Les fotografies t'han quedat precioses, molt maques les dues!

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  6. ¡¡¡Delicioso....esto es una delicatessen!!!

    ResponElimina
  7. Uf! ha de ser boníssim! jo també somino amb una Kitchen Aid, si et serveix de consol!

    ResponElimina
  8. mmm té una pinta boníssima aquest pastís, a més sense farina, ha de ser molt lleuger! Sense la Kitchen Aid té encara més mèrit!

    Petons!

    ResponElimina
  9. fantastico te ha quedado y sin harina que bien , me gusta
    peto

    ResponElimina
  10. Te quedó genial.
    Sin duda un pastel sin harina es un reto importante, pero por tu resultado, dan ganas de irse corriendo a la cocina y hacerlo.

    Besos.

    ResponElimina
  11. Looks delicious. Would love for you to share this with us over at foodepix.com.

    ResponElimina
  12. Aquests sense farina són els millors, els que paladeixes els ingredients com la xocolata de veritat. Per cert, t'ha quedat molt maco i sense la kitchen aid! Demana-la per reis i potser s'animen ;)
    Petons!

    ResponElimina
  13. Jo faig un pastís de xocolata del Michel Montignac que tampoc porta farina i és espectacular! Aquest teu té una pinta tremenda, segur que al final te'n vas sortir prou bé muntant les clares!

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  14. Este bizcocho me ha tentado muchísimo, no solo por la buena pinta que tiene sino porque al no llevar harina me ha picado la curiosidad.

    Besos.

    ResponElimina
  15. Nena que bo sense farina no? la meva germana que sempre es queixa del gust de farina, provaré de fer-lo! Jo tampoc tinc la kitchen aid i també somio que algun dia la tindré! mentrestant faig servir la batedora que va prou bé! petonets!
    Bet

    ResponElimina
  16. jaja! el teu veï deu estar molt contenta de tenir-te tan apropet!
    Jo també somiava amb la kitchenAid, fins que em vaig comprar un aparell de la casa Jata que em va de mervallea (bat a punt de neu, munta la nata, i fins i tot amassa!...i per menys de 40 euros...t'ho recomano!)
    Felicitats pel pastís!

    ResponElimina
  17. Ostres! M'encanta aquesta proposta. És una pastís ideal per a diabètics (les farines són una mica problemàtiques). Me l'apunto, el meu pare estarà content.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  18. Noia quina pinta, xocolata en estat pur... queda anotat

    Un petonet

    ResponElimina
  19. Es veu boníssim!! Jo ja en vaig carregar una batedora amb les clares Jajaj la defina de moment m'està aguantant.
    Salutacions.

    ResponElimina
  20. M'encanta el teu blog. Em quedo per aquí.
    Petons,
    Mónica-Recetas de Mon

    ResponElimina
  21. Hummmmmm..quina delicia de pastis!!! Molt original sense farina, prenc bona nota!!

    un peto!

    ResponElimina
  22. Estimada, estic pensant que si féssim juntes la carta dels reis demanant la kichen potser tindríem sort i ens la portarien hahaha (una especie de dos per un vaja...) però que consti que penso que a tu no et fa cap falta, t´ha quedat una passada de pastís!!! un petonet

    ResponElimina
  23. Me encanta esta receta, todas las que son sin harina las guardo como una joya pues tengo una amiga celiaca y asi siempre tengo algun recurso rapido para hacerle un postre.
    Gracias guapa
    bss

    ResponElimina
  24. Ole!! quina maravella!!! ha de ser molt i molt espojos!!! m´el emporto!!! Muaks

    ResponElimina
  25. fantastica recepta... imprescindible!!

    ResponElimina
  26. Yo veo un pastel que sólo lleve claras y que no lleve harina y me lanzo a por el, a este tuyo le sustituyo el azúcar y se queda pendiente para pronto, lo veo perfecto.Y que los reyes te traigan la K.A!

    ResponElimina
  27. Oh! Aquest pastís és d'aquells que es desfà a la boca i fa aquell shhhh... boníssim!!!
    Petons!

    ResponElimina
  28. Els vull fer tots, però crec que començaré per aquest ;)

    Nit*!

    ResponElimina