dijous, 30 de desembre del 2010

Coca de formatge amb nabius (i propòsits d'any nou)

Fa unes setmanes vaig anar als "20 duros" del meu poble a comprar no sé què. Acabava d'arribar una comanda de fruits secs i llepolies i coses d'aquestes. La noia que porta el negoci, quan anava a cobrar-me, em va dir: -Mira quins nabius que ens han portat! Estan deliciosos. Tinc una amiga que hi fa pastissos. Prova'ls!
Me'ls va deixar tastar i estaven increïblement bons, però no tenia intenció de cuinar perquè encara no estava en marxa això del bloc de cuina... Total, que ahir hi vaig anar perquè havia de comprar pastilles per encendre el foc, i no me'n vaig poder estar. En vaig comprar una bosseta d'uns 60gr i vaig anar corrents a casa a preparar una coca de formatge. Trobo que hi lliguen molt... La noia de la botiga em va dir que té una amiga que fa panellets de nabius! Hem quedat que ja li explicaria com ha quedat la coca... Encara n'hi hauré de portar un bocinet...


Pel que fa als propòsits d'any nou, n'hi ha de relacionat amb mi, amb els meus estudis, amb el bloc... Hauré d'esforçar-me al màxim perquè tot surti com vull, cosa que no sempre és possible, però almenys hi posarem ganes!!

1. Deixar de fumar. Molt tòpic, però necessari! Faré un pot amb els diners que NO em gasto entabac i els aprofitaré per comprar estris de cuina.
2. Estudiar cada dia una mica i no deixar-ho tot pel final... Sempre passa el mateix...
3. Mantenir una casa neta i ordenada, cosa que el Pepe també haurà d'apuntar en la seva llista de propòsits d'any nou. Sinó, ja me n'encarregaré jo.
4. Fer una recepta setmanal al bloc. Amb l'inici del nou any tinc un nou ajudant, el Joan, que s'encarregarà de la part més artísitca del bloc: les fotografies. Sé que aconseguirà que el bloc tingui una imatge immillorable i, des d'aquí, li vull agrair que participi en aquest projecte. 
5. Fer una recepta al mes del llibre del Jamie Oliver, Las escapadas de Jamie, que m'ajudarà a conèixer noves cultures i la cuina tradicional de França, Espanya, Itàlia, Suècia, Grècia i el Marroc.
6. Viatjar més i fer més fotos. Molt complicat, perquè no tinc vacances com aquell que diu, però bé, em conformo amb anar fins Formentera amb el vaixell del Pepe... Què hi farem!

M'ajudareu amb els propòsits? De segur que sí!

Bona entrada d'any i els millors desitjos pel 2011!!



Ingredients

-100gr de farina
-100gr de sucre
-3 ous
-100ml de nata percuinar
-1 pot de formatjada (filadèlfia)
-1 cullerada gran de mantega
-1/2 sobre de llevat
-60gr de nabius

Com ho fem?

Escalfem el forn a 160º aproximadament. Fonem la mantega juntament amb el sucre. Aboquem els ous i barregem amb les varilles. Afegim la formatgada, el llevat, la farina i el sucre. Ho ben barregem fins que no quedin grumolls. Ha de quedar una massa fina i espesa. Hi aboquem els nabius mirant que n'hi hagi per tot. Agafem un motllo i hi posem una mica de mantega o oli perquè no s'enganxi la coca. Hi aboquem la massa i enfornem durant uns 20 minuts.

Bon profit!



13 comentaris:

  1. I tant! Però corre que ja se l'estan menjant... Haha!
    Petonets!!

    ResponElimina
  2. Quina pinta Marina... i aquestes fotos són xulíssimes! De categoria, com el pastís! I deixa de fumar, val la pena... t'ho diu una que ho va aconseguir!! ;) Jo el propòsit d'estudiar cada dia una mica... ja fa anys que no me'l faig! jajaja és impossible! Ara estic amb la memòria del Pràcticum II, i com sempre a última hora!
    Petonets maca!!
    Sandra

    ResponElimina
  3. Hola, Marina!!Ohhh...quina bona pinta que te aquesta coca...anava a agafar el vaixell per venir a menjar-ne un bocí, però supòs que ja no en queda, no?...sniff...sniff...Jo vaig fent propaganda "m'agradaria el llibre de Jamie Oliver" a veure si cau; però si no arriba estiré esperant les teves receptes del llibre; ja pots veure que tens una fan esperant que compleixis l'objectiu de fer una recepta al mes!! Un petó i Feliç 2011!! Paula

    ResponElimina
  4. Jo també vull venir a berenar!! ànims amb els bons propòsits!!

    ResponElimina
  5. NYAM!!!! Amb la falera que tinc ara me'l menjaria sencer, i amb la foto tan al detall... jo em pregunto, perquè no podriem ser veines Marina?
    Bon any i a cumplir tots els propòsits! ;)

    ResponElimina
  6. Doncs molt bona sort amb els propòsits i jo també m'apunto a berenar. Clar que a l'hora que és ja serà un resopó!
    Feliç 2011!

    ResponElimina
  7. Una coca boníssima! Per esmorzar demà el matí, després de la festassa d'aquesta nit i recuperar les energies perdues ;)
    Feliç 2011!

    ResponElimina
  8. crec que jo també em puc subscriure a la llista de bons propòsits per l'any nou ... menys pel de fumar ... això ja ho vaig aconseguir fa alguns anys .. i no va ser tan difícil com creia!! ... t'ho recomano,... val la pena ... Ànims !!... sobretot amb el de la recepta setmanal,... que si són com aquesta, crec que estare per aqui de visita molt sovint ..

    feliç 2011!!!

    ResponElimina
  9. Felicitats pel blog, avui he entrat per primera vegada i m'ha semblat fantàstic. Feliç 2011!!

    ResponElimina
  10. Hola Marina
    acabo de aterrizar en tu blog y despues de darme una vuelta me gusta y he decidido seguirte por esta maravillosa blogesfera
    Bony Any NOu y molta sort
    un peto
    miquel

    ResponElimina
  11. Marina, felicita al Joan per les fotos: donen un aire molt fresc i estival al bloc :-)

    ResponElimina