diumenge, 9 de gener del 2011

Primavera anticipada i unes delicioses "pancakes" per berenar

Avui ha fet un dia preciós. Si no fos pel ventet fred que ens recorda que és hivern, amb aquest sol que ha fet avui de matí podria imaginar-me que som a l'estiu. Ens hem llevat d'hora i hem aprofitat el matí per anar a esmorzar a Buscastell.



Sempre demanem el mateix:  una "mitja" amb tomàquet i  pernil salat. Jo sóc de prendre té. En canvi, el Pepe, és de taronjada (o Coca-Cola. Sí, és capaç d'esmorzar  una Coca-Cola...). Hem anat a passejar per l'interior de l'illa: Buscastell, Corona, Sant Mateu... Està tot tan bonic! Amb aquests dies de bon temps han començat a florir els ametllers, les flors s'han obert i sembla com si la primavera estigués tatant el cap per dir adéu a aquest hivern un tant inusual. Segurament, però, vindran gelades i les flors moriran... Tot i això, m'he contagiat d'aquesta alegria floral i he volgut penjar-vos algunes fotografies del camp eivissenc. Espero que us agradin.










Demà torno a la rutina, així que he decidit que abans d'acabar aquestes fantàstiques vacances de Nadal, hem de fer un berenar com cal. He preparat unes autèntiques "pancakes" per acomiadar-nos d'uns dies meravellosos. Ara, tocarà de nou posar-nos a pencar: tornen les classes, venen els exàmens i els nervis estan a flor de pell... Sé que arriben nits d'insomni, de frenètica activitat i de plors sense motiu... Però així és la vida de l'estudiant! No ens podem queixar...

Així que segurament estaré uns dies a tornar per aquí. Segurament, fins el cap de setmana que ve. Això sí, no m'oblidaré de vosaltres i aniré mirant les vostres delicioses receptes que, de segur, em distreuran una estona de les muntanyes de llibres que m'esperen a sobre la taula.

Uff! Quin pal llegir tot això, no? Bé, us deixo ja amb la recepta, abans que me mateu per pesada...

Ingredients (per 10 pancakes)

-2 ous
-2 gots de farina
-2 gots de llet
-3 cullerades de mantega
-1 sobre de llevat

Com ho fem?

En un bol, barregem els ous, la farina, la llet i el llevat. Escalfem la mantega al microones i, quan estigui fosa, l'afegim a la barreja. Ho mesclem bé amb la batedora perquè no quedin grumolls. Agafem una paella o una crepera i la untem amb mantega. Fem un muntet amb la pasta i deixem que es dauri per sota. La girem i esperm a que es dauri també. Repetim el procés fins que no quedi pasta.

Podem menjar-nos-els amb compota, fruita, iogurt, xocolata, "dulce de leche", mel i amb el que més ens agradi! Hi ha tantes combinacions com vulgueu! Us recomano provar el de iogurt amb mel, una delícia!

Bon profit!


9 comentaris:

  1. Mmmmmmmmmmmmm... pancakes!! Un dia en Xavi me'n va fer per esmorzar i eren taaaan bones! :)

    Les fotos són una passada, quina enveja de matí!

    I molts ànims amb la rutina estudiantil, fa mandra, ho sé... però és la millor vida! jejeje (i ho dic jo que dimarts entrego la memòria... i fins el febrer no tinc classe! jiji)

    Ens veiem el cap de setmana que ve ;) I ens mantenim en contacte! :P

    Petonets guapetona!
    Sandra

    ResponElimina
  2. Hola guapa! avui a Barcelona també ha fet un dia espectacular! nosaltres hem anat a fer un aperitiu! ;). Molts ànims per tornar a la rutina! ja veuras com és menys dur del que penses! i ja t'estarem esperant per les teves receptes!!! no pateixis. Un petonet molt fort! ah! que no et comentava la fantàstica pinta que tenen els pancakes!!! mai n'he fet, però crec que m'hauré d'animar!!!!

    ResponElimina
  3. hace unos días vi a Jamie Oliver preparando tortitas y ahora te las veo a ti... me han cogido unas ganas tremendas de prepararlas
    bs!

    ResponElimina
  4. Pancakes! ostres mai les havia provat, fins que una amiga que la tornen boja me'n va donar unes quantes amb un toc de canyella fenomenal!
    Des que ha passat el dia de reis que jo també miro el paissatge amb aroma de primavera jejeje, m'has contagiat d'optimisme amb aquestes fotos Marina.
    Per cert, ànims i força amb els examens! ;)

    ResponElimina
  5. Amb un dia de solet a l'hivern fa goig sortir a passejar. Unes fotos molt boniques... fan de primavera. No he provat mai de fer els "pancakes", així que me l'apunto. Petons,

    ResponElimina
  6. Ohhh!! Quins pancakes!!! Les fotos espectaculars!! M'encanten! Ànims amb la tornada a la rutina, ja esperam impacients que arribi el pròxim cap de setmana per veure amb què ens sorprens. Petonets. Paula

    ResponElimina
  7. Unes fotos molt maques. I m'encanten els pancakes!! Absurdament em recorden el meu viatge a la Índia...

    ResponElimina
  8. Happy New Year!

    An excellent post for welcoming the year! It is beautiful and definitely everyone's favorite :-)

    These flower shots are just inspiring! A great color harmony and contrast!

    ResponElimina
  9. Com m'agraden els pancakes! son tant booons, i els teus t'han quedat perfectes! y deliciosos..
    Molts petons

    ResponElimina